Sound problems with Doom 3 PLS help -1 reply

Please wait...

Karlosczech

I'm too cool to Post

50 XP

3rd August 2004

0 Uploads

3 Posts

0 Threads

#1 15 years ago

Hello ppl,

i hope someone will help me with this, cause if not, im gonna suicide :)

Today, I have installed the Doom 3, and i started to play. Then i noticed, that when i move (ONLY when i move), every 2-5 seconds i hear crackling sound from my reproductors....Its soooo annoying, that i cant even play it...

I tried newest drivers for my graphics card, chipset, soundcard, i have tried to lower the hardware acceleration for my soundcard, i have tried moving my soundcard to another PCI slot....and nothing helped...i have run out of ideas....

BTW i have tried to remove my Audigy 2 card from computer, and i tried to use onboard soundcard (nforce 2), and it was the same....so maybe its not sound problem....

Its amazing that i can hear this crackling ONLY when i move... When i shoot, or talk to someone, or listen to PDA or whatever, theres no crackling in repros....

Any ideas someone??? Help appreciated.... thx

I NEVER HAD SUCH A PROBLEMS IN PREVIOUS GAMES...

Should i try another repros? I have Creative I-trigue 3300

athlon XP 2700+ Asus a7n8x deluxe nforce 2 512 RAM Corsair dual channel CL2 Raptor sata-disk SB Audigy 2 OEM Win XP Pro SP1 420w PSU Thermaltake




mitc0150

I'm too cool to Post

50 XP

4th August 2004

0 Uploads

3 Posts

0 Threads

#2 15 years ago

Hi Karlosczech,

I had the exact same problem as you and it seems quite a few others out there have had it too. Luckily, some bright spark has already found a solution. I found the fix on the Planet Doom forums, it was posted by a guy called Jordan "AstroCat" (clearly a genius). Anyway, I will paste his solution for you:

[color=royalblue]Ok, a little more info...the 4 footsteps that your player uses are:

player_elevator_sounds_footstep

sound/ed/player/steps/step01.wav sound/ed/player/steps/step02.wav sound/ed/player/steps/step03.wav sound/ed/player/steps/step10.wav

player_sounds_footstep

sound/ed/player/steps/step01.wav sound/ed/player/steps/step02.wav sound/ed/player/steps/step03.wav sound/ed/player/steps/step10.wav

Thus when seta s_maxSoundsPerShader "0" is set to: 1,2,3 you don't get to step10, but at 0 or 4 you do. step 10 is the offending file.

But you do need 4 different footsteps to sound like walking and not tripping. :)

I took step13.ogg and copied it to step10.ogg

Both step06 and step12 are not in the pak003.pk4 so it's probably best just to leave them out.

To extract from the pak003.pk4 file highlight the files you want to extract and then drag them to a temp directory. You should get the whole path in your temp. Now play with the files to your liking. Then drag the whole path back in to the .zip file opened in winzip.

\sound\ed\player\steps

Your new files will be in the \steps dir at the end of the path.

Hope this helps!

Jordan "AstroCat"[/color] [color=black]So after reading this, what I did was open copy pak003.pk4 (you can never be too careful), opened it with winzip, went to the directory [/color][color=black]\sound\ed\player\steps and deleted step10.ogg. Then I extracted step13.ogg, renamed it step10.ogg and put the whole path back into pack003.pk4. And it worked - booyah! :nodding: Try it and see how you go. Thanks again to AstroCat![/color] Mitc0150




Karlosczech

I'm too cool to Post

50 XP

3rd August 2004

0 Uploads

3 Posts

0 Threads

#3 15 years ago

THX MAN!!!! sounds a little difficult but i hope i understood it well :) ill try it tonight can you give me a link to original post pls? :)




mitc0150

I'm too cool to Post

50 XP

4th August 2004

0 Uploads

3 Posts

0 Threads

#4 15 years ago

Hi Karlosczech, This forum doesn't seem to like us to post URLs, I have tried a few combinations but nothing works. All I can suggest is that you head over to the Planet Doom site, enter the forums, and then the technical/troubleshooting forums. The thread you're looking for is called: "Annoying footstep fixed FOR REAL!! :)" I know it seems a bit complicated but it really isn't that hard, once you get the pak file open with winzip it's all pretty straightforward. Good luck again:) mitc0150




Karlosczech

I'm too cool to Post

50 XP

3rd August 2004

0 Uploads

3 Posts

0 Threads

#5 15 years ago

Yep i found it :D

Its woooorkiiing :D Now i can fully enjoy the game!

thx man and many thx to astrocat