EAW-Strategic Improvement Mod -1 reply

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KingA

Legendary

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5th December 2006

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#1 11 years ago

Hi all. I find french Eaw Mod-EAW-Strategic Improvement Mod link: ftp://ftp.alliance-francophone.net/strategium/EAW-Strategic_Improvementv1.9b.exe (=150mb zip)

LISTE DES NOUVEAUX VAISSEAUX : EMPIRE : TIE Droide TIE Avancé TIE Defender TIE Interceptor TIE Avenger TIE Hunter Bombardier Alpha-class Xg-1 Star Wing Bombardier XM-1 Nova Wing Croiseur lourd de classe Titan ( nécessite base spatiale 1 + académie + planète CNK ) 1 seul par joueur Super Star destroyer "executor" ( Non constructible, seuls les héros Piett et Ozzel en possèdent un. Le vaisseau faisant 19 km de long réellement, il ne fait que 8km à l'échelle dans le jeu pour des raisons de jouabilité ) Serie de super star destroyer constructible ( version moins puissante que l'executor, ce destroyer peut être construit en 4 exemplaires sur Kuat ou Fondor ) Super Star destroyer "Vengance" ( Non constructible ) Escadron Sabre ( nécessite base spatiale 1 + académie ) 1 seul par joueur Navire de commandement sectoriel ( nécessite base spatiale 3 + academie ) 1 seul par joueur Cuirrassé Rendillien ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Transporteur CNK Léger ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Transporteur CNK Lourd ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Destroyer Venator ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Fregate Nebulon B ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Fregate Nebulon B2 ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Chasseur prototype Space Viper ( Productible sur les planètes de la Mandal Motors ) Destroyer de classe Eclipse ( Uniquement constructible sur Byss en 1 seul exemplaire ) Destroyer de Classe Souverain ( Uniquement constructible sur Byss en 4 seul exemplaires ) Destroyer Harrow ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Destroyer Victoire II ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Destroyer Victoire de l'ASC ( Productible sur les planètes du secteur corporatif uniquement ) Frégate Lancier ( productible sur les planètes de Siennar Industries ) Acclamator II ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Croiseur Carrack ( productible sur les planètes de la Damorian Manufacturing Compagny ) Croiseur Eidolon ( productible sur les planètes de Lorona Industrie ) Croiseur Strike ( productible sur les planètes de Lorona Industrie ) Croiseur Mandator ( Non productible ) Super Destroyer Archammer ( 1 seul exemplaire ) Destroyer Praetor ( 1 seul exemplaire ) Hero Thrawn ( SD Chimeara ) Hero Bast Hero Jerjerrod Hero Ozzel ( SSD executor ) Hero Piett ( SSD executor ) Hero Mara Jade ( Z95 boosté ) Bâtiment Espace - Base niveau I Bâtiment Espace - Base niveau II Bâtiment Espace - Base niveau III ( Golan I ) Bâtiment Espace - Base niveau IV ( Golan II ) Bâtiment Espace - Base niveau V ( Golan III ) REBELLES : B-Wing E-Wing K-Wing T-Wing Croiseur MC40 ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur MC40B ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Frégate MC75 ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur MC80 ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur MC80B ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur MC90B ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur MC104 ( navire unique, constructible en 1 seul exemplaire sur Mon calamari ) Croiseur Mediateur ( uniquement productible sur Mon Calamari ) Croiseur Bothan ( uniquement productible sur Bothawui ) Destroyer de la république ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Coiseur Liberator ( uniquement productible sur les planètes de la Sorobub ) Frégate Quasar Fire ( uniquement productible sur les planètes de la Sorobub ) Chasseur prototype Space Viper ( Productible sur les planètes de la Mandal Motors ) Fregate Nebulon B2 ( uniquement productible sur les planètes de CNK ) Frégate d'assaut Mk I ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Chef d'escadron de A-wing ( nécessite base spatiale 1 + académie ) 1 seul par joueur Chef d'escadron de B-Wing ( nécessite base spatiale 1 + académie ) 1 seul par joueur Chef d'escadron de X-Wing ( nécessite base spatiale 1 + académie ) 1 seul par joueur Cuirrassé Rendillien ( productible sur les planètes de Rendili Stardrive ) Destroyer Venator ( Non constructible ) Croiseur Bulwark ( non constructible ) Destroyer Victoire de l'ASC ( Productible dans le secteur corporatif uniquement ) Frégate Corellienne ( productible uniquement sur les planètes de la corporation corellienne ) Frégate légère Corellienne ( productible uniquement sur les planètes de la corporation corellienne ) Destroyer Corellien ( productible uniquement sur les planètes de la corporation corellienne ) Croiseur Corellien ( productible uniquement sur les planètes de la corporation corellienne ) Croiseur Balrus ( productible sur les planètes de Lorona Industrie ) Chasseur Cloakshape ( productible sur les planètes vergesso, Silken, Roche, Rattatak, Polis_massa ) Chasseur R 41 ( productible sur les planètes vergesso, Silken, Roche, Rattatak, Polis_massa ) Chasseur Toskan ( productible sur les planètes vergesso, Silken, Roche, Rattatak, Polis_massa ) Chasseur Supa Fighter ( productible sur les planètes vergesso, Silken, Roche, Rattatak, Polis_massa ) Héro Leia (elle peut voler des technologies à l'empire ) Héro Lando Héro Jan Dodonna Héro Kyle Kartan ( Moldy Crow ) Bâtiment Espace - Base niveau I Bâtiment Espace - Base niveau II Bâtiment Espace - Base niveau III ( Golan I ) Bâtiment Espace - Base niveau IV ( Golan II ) Bâtiment Espace - Base niveau V ( Golan III ) PIRATES Croiseur de fret Quasar Fire Dragon Hapien Chasseur Cloakshape Chasseur R 41 Chasseur Toskan Chasseur Supa Fighter Destroyer Chiss MODIFICATIONS GENERALES:

  • Changement important pour produire des vaisseaux, dorénavant ils ne peuvent être construits que sur les planètes désignées. Elles représentent les diverses industries qui produisent les navires de l'empire ou des autres factions.
  • Les maps spatiales font toutes 20 000x20 000 au lieu de 6000x6000, 107 nouvelles maps sont ajoutées.
  • Coût et temps de construction des stations spatiales nettement accrus. L'objectif étant que les stations spatiales de niveau 5 soient rares et précieuses. En contrepartie, une base de niveau 1 suffit pour produire tous les vaisseaux disponibles sur la planète. (cela simule le fait que ce sont les chantiers orbitaux de la planète qui produisent et la base n'est que la garnison d'occupation)
  • Limite de vaisseaux durant un combat spatial montée à 50.
  • Coût et temps de construction des corvettes, frégates, croiseurs plus long. L'objectif étant là aussi que les vaisseaux lourds soient précieux.
  • Nette amélioration des boucliers des vaisseaux, suivant les modèles certains sont plus résistants mais moins performants en régénération et vice versa.
  • Les vaisseaux capitaux sont beaucoup plus résistants. Ils sont le pivot de vos flottes et seul les chasseurs bombardiers peuvent leur être fatals (ou une flotte conséquente de navires de classe moindre).
  • Les chasseurs embarqués dans les destroyers ou bases sortent dorénavant en 3 sec au lieu de 10. Modifications faites pour faciliter l'utilisation des flottes des chasseurs en début de bataille. Mais attention, les renforts ne seront plus illimités en revanche.
  • Ordre de repli en hyper espace réduit à 4 secondes au lieu de 10. Généralement aucun vaisseau n'arrivait à s'échapper avec dix secondes. Opérations de guérilla dorénavant possible.
  • Tailles des vaisseaux mieux respectées.
  • Nouvelle répartition du nombre de bases maximum suivant les planètes. Les planètes capitales pour la production ont généralement de bon niveau mais à l'inverse certaines planètes n'ont pas de défenses orbitales possibles.
  • Nouvelle répartition des gains de crédit, dorénavant les cycles sont en mois plus longs mais les gains sont nettement accrus. Cela oblige à construire des centres miniers pour l'empire et construire des smuggler pour voler de l'argent si vous êtes rebelle. La balance vient du nombre doublé de planètes disponibles.
  • Vitesse des sauts spatiaux ralentis. Il faut maintenant en moyenne 8 jours pour traverser la galaxie d'un bout à l'autre. Améliore sensiblement la stratégie du jeu !
  • De nombreuses planètes ne gardent pas l'influence des factions, elles sont indépendantes par nature et il faut obligatoirement laisser une troupe pour en garder le contrôle.
  • Réduction par deux de l'espace anti collision lors d'une demande de renfort spatial.
  • Zoom plus grand (passé de 3000 à 4000 maxi)
  • Délai de capture des matrices d'assemblages passé à 1 sec dès le lancement en mode tactique (on peut maintenant construire les défenses de la planète dès le début de partie, l'ennemi aussi soit dit en passant)
  • Les logos Petroglyph et lucas art au démarrage sont retirés pour gagner en temps de démarrage du jeu, ajout d'une présentation personnalisée au mod SI.
  • Délai de recharge du canon à Ion et hypervélocité augmenté à 90 sec.
  • Certains vaisseaux rebelles ont dorénavant des chasseurs en soutes.
  • Le Venator possède des chasseurs Z-95 en soutes pour les rebelles et des V-Wings pour l'Empire, ces derniers ne pouvant accueillir des TIE ce pour quoi ils furent abandonnés par l'empire au fil du temps.
  • Les pirates peuvent dorénavant conquérir des systèmes. (Ce point est en cours d'amélioration)
  • Les vols en hyper espace sont limités en longueur par secteur de 500 parsecs, vous pouvez vous déplacer dans toute la galaxie en 2 ou 3 sauts maximum mais les voyages seront longs. ( les routes commerciales ne sont pas encore activées dans la 1.9 ).
  • Les règles de calculs des dégâts ont changé, les chasseurs sans torpilles ne font plus beaucoup de dégâts aux vaisseaux majeurs. Les chasseurs sont d'ailleurs à l'échelle 1/1 dorénavant.
  • LES HEROS NE REVIVENT PLUS ! Faites-y attention...

forum french,link; http://forum.alliance-francophone.net/index.php?showforum=167

...sorry ,my english (french) is bad,ugly,etc. Pozdrawiam all graczy :)

ps:I forget ,mod have almost 200 planets ....ufff :)




ARC Trooper 111

Alive and kicking

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24th November 2006

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#2 11 years ago

:eek: English please! (Is there anyone who can traslate this?):bawl: Why are some units non constructable?




Kelathin

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2nd July 2006

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#3 11 years ago

Very interesting. I'll try this out when I get home. Did you account for the different languages in your text files? Otherwise the game is going to crash. German mod that came out did that :(




KingA

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#4 11 years ago
IG-756

I want to be like the Admins

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#5 11 years ago

this is the english Hi all. I find french Eaw MOD-EAW-Strategic Improvement MOD link: ftp://ftp.alliance-francophone.net/s...ementv1.9b.exe (=150mb zip) LIST NEW VESSELS: WORSEN: TIE Droide TIE Avanc TIE Defender TIE Interceptor TIE Avenger TIE Hunter Bomber Alpha-class Xg-1 Wing Star Bomber XM-1 Nova Wing Heavy cruiser of Titan class (ncessite bases space 1 + acadmy + plant CNK) 1 only per player Super Star destroyer “executor” (Nonconstructible, only the hros Piett and Ozzel possdent one of them. The vessel making 19 km length rellement, it makes only 8km the chelle one in the play for reasons of jouabilit) Series of super star constructible destroyer (version less powerful than the executor, this destroyer can tre builds in 4 specimens on Kuat or Fondor) Super Star destroyer “Vengance” (Nonconstructible) Squadron only Sabres (ncessite bases space 1 + acadmy) 1 per player Ship of sectoral command (ncessite bases space 3 + academy) 1 only per player Cuirrass Rendillien (producible on the plants of Rendili Stardrive) Conveyor CNK Lger (only producible on the plants of CNK) Heavy conveyor CNK (only producible on the plants of CNK) Venator destroyer (only producible on the plants of CNK) Frigate Nebulon B (only producible on the plants of CNK) Frigate Nebulon B2 (only producible on the plants of CNK) Prototype hunter Space Viper (Producible on the plants of Mandal Motors) Destroyer of class Eclipses (Only constructible on Byss in 1 only specimen) Sovereign destroyer of Class (Only constructible on Byss in 4 alone specimens) Harrow destroyer (producible on the plants of Rendili Stardrive) Destroyer Victoire II (producible on the plants of Rendili Stardrive) Victoire destroyer of the ASC (Producible on the plants of the corporative sector only) Frgate Lancer (producible on the plants of Siennar Industries) Acclamator II (producible on the plants of Rendili Stardrive) Carrack cruiser (producible on the plants of Damorian Manufacturing Compagny) Eidolon cruiser (producible on the plants of Lorona Industry) Strike cruiser (producible on the plants of Lorona Industry) Mandator cruiser (Nonproducible) Super Destroyer Archammer (1 only specimen) Destroyer Praetor (1 only specimen) Hero Thrawn (SD Chimeara) Hero Bast Hero Jerjerrod Hero Ozzel (SSD executor) Hero Piett (SSD executor) Hero Mara Jade (Z95 boost) Btiment Spaces - Base level I Btiment Spaces - Base level II Btiment Spaces - Base level III (Golan I) Btiment Spaces - Base level IV (Golan II) Btiment Spaces - Base level V (Golan III) REBELS: B-Wing E-Wing K-Wing T-Wing Cruiser MC40 (only producible on My Calamari) Cruiser MC40B (only producible on My Calamari) Frgate MC75 (only producible on My Calamari) Cruiser MC80 (only producible on My Calamari) Cruiser MC80B (only producible on My Calamari) Cruiser MC90B (only producible on My Calamari) Cruiser MC104 (single, constructible ship in 1 only specimen on My calamari) Cruiser Mediator (only producible on My Calamari) Bothan cruiser (only producible on Bothawui) Destroyer of rpublic (producible on the plants of Rendili Stardrive) Coiseur Liberator (only producible on the plants of Sorobub) Frgate Quasar Fire (only producible on the plants of Sorobub) Prototype hunter Space Viper (Producible on the plants of Mandal Motors) Frigate Nebulon B2 (only producible on the plants of CNK) Frgate of attack Mk I (producible on the plants of Rendili Stardrive) Major of A-wing (ncessite bases space 1 + acadmy) 1 only per player Major of B-Wing (ncessite bases space 1 + acadmy) 1 only per player Major of X-Wing (ncessite bases space 1 + acadmy) 1 only per player Cuirrass Rendillien (producible on the plants of Rendili Stardrive) Venator destroyer (Nonconstructible) Bulwark cruiser (nonconstructible) Victoire destroyer of the ASC (Producible in the corporative sector only) Frgate Corellienne (producible only on the plants of the corporation corellienne) Frgate lgre Corellienne (producible only on the plants of the corporation corellienne) Corellien destroyer (producible only on the plants of the corporation corellienne) Corellien cruiser (producible only on the plants of the corporation corellienne) Balrus cruiser (producible on the plants of Lorona Industry) Cloakshape hunter (producible on the plants vergesso, Silken, Rock, Rattatak, Polis_massa) Hunter R 41 (producible on the plants vergesso, Silken, Rock, Rattatak, Polis_massa) Toskan hunter (producible on the plants vergesso, Silken, Rock, Rattatak, Polis_massa) Hunter Supa Fighter (producible on the plants vergesso, Silken, Rock, Rattatak, Polis_massa) Hro Leia (it can steal of technologies the empire) Hro Lando Hro Jan Dodonna Hro Kyle Kartan (Moldy Crow) Btiment Spaces - Base level I Btiment Spaces - Base level II Btiment Spaces - Base level III (Golan I) Btiment Spaces - Base level IV (Golan II) Btiment Spaces - Base level V (Golan III) PIRATES Cruiser of freight Quasar Fire Hapien dragon Cloakshape hunter Hunter R 41 Toskan hunter Hunter Supa Fighter Chiss destroyer GENERAL MODIFICATIONS: Important change to produce vessels, dornavant they can tre built only on the plants dsignes. They reprsentent various industries which produce the ships of the empire or other factions. The space maps do all 20.000x20 000 instead of 6000x6000, 107 news maps are add. Cot and time of construction of the space stations definitely increased. The objective as long as the space stations of level 5 are rare and prcieuses. N the other hand, a base of level 1 is enough to produce all the vessels available on the plant. (that simulates the fact that in fact the orbital building sites of the plant produce and bases it is only the garrison of occupation) Limit of vessels during a space combat assembles 50. Cot and longer time of construction of the corvettes, frgates, cruisers. The objective as well L also as the heavy vessels are prcieux. Clear amlioration of the shields of the vessels, according to the modles some are more rsistants but less powerful in rgnration and vice versa. The capital vessels are much more rsistants. They are the pivot of your fleets and only the hunters fatal bombers can to them tre (or a fleet consquente of ships of less class). The hunters embarqus in the destroyers or bases leave dornavant into 3 dryness instead of 10. Modifications made to facilitate the use of the fleets of the hunters in dbut of battle. But attention, the reinforcements will not be any more illimits on the other hand. Order of fold in hyper space rduit 4 seconds instead of 10. Gnralement no vessel arrived chapper with ten seconds. Possible Oprations of gurilla dornavant. Sizes of the vessels better respect. New rpartition of the maximum number of bases according to the plants. The capital plants for the production have good level gnralement but the reverse certain plants do not have possible orbital dfenses. New rpartition of the profits of crdit, dornavant the cycles are in longer months but the profits are definitely increased. That obliges to build mining centers for the empire and to build smuggler to fly of the money if you your rebel. The balance comes from the doubl number of plants available. Speed of the slowed down space jumps. It takes now on average 8 days to cross the galaxy of an end the other. Amliore appreciably the stratgie of the play! Many plants do not keep the influence of the factions, they are indpendantes by nature and it is obligatorily necessary to leave a troop to keep the contrle of it. Rduction by two of space anti collision at the time of a request for space reinforcement. Larger zoom (pass of 3000 4000 maximum) Dlai of capture of the matrices of assemblies pass 1 dryness ds launching in tactical mode (one can now build the dfenses plant ds the dbut of part, the enemy also it should be said in passing) The Petroglyph logos and lucas art with the dmarrage are retirs to gain in times of dmarrage play, addition of a prsentation personalizes with the MOD IF. Dlai of refill of the gun Ion and hypervlocit augment 90 dryness. Certain vessels rebel have dornavant hunters out of compartments. Venator possde of the Z-95 hunters out of compartments for the rebels and of V-Wings for the Empire, the latter not being able to accomodate TIE it for what they were abandonns by the empire with the wire of time. The pirates can dornavant to conqurir systmes. (This point is in the course of amlioration) The flights in hyper space are limits in length by sector of 500 parsecs, you can dplacer in all the galaxy into 2 or 3 jumps maximum but the voyages will be long. (trade route is not yet active in the 1.9). The rgles of calculations of the dgts have chang, the hunters without torpedes do not make much of dgts to the major vessels. The hunters are chelle the 1/1 besides dornavant. THE HEROES DO NOT LIVE AGAIN ANY MORE! Pay attention there…




Guest

I didn't make it!

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#6 11 years ago

Umm, any chance of a secondary site hosting a download forthis mod. Im greatly intrested in getting this mod (even went so far as to join The entirely french Website in hopes of sussing out more details, though i only know one language, barly :) ). Thing is, every time i try to download, my connection keeps resetting. So, is there a alternate site/Download where i can hopefully get this mod?

Thanks in advance,

Stoen




Empireftw

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30th March 2006

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#7 11 years ago

Hmm this sounds cool i will download it although i dont know any frech i know the eaw buttons from memory and i know almost all star wars units with in reason.




ARC Trooper 111

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#8 11 years ago

:confused: No new units have any descreptions,structures too for that matter. The only thing I think could have done to mess it up was delete the MastertextfileFrench. I deleted hat because,in previous mods,the foeign launguage's text file [EMAIL="!@#$%"]!@#$%[/EMAIL]^ up the game. Was I supposed to keep that? Help me PLEASE! This mod rocks(like Yuzhaan'tar by the way)but it'd be cooler if everthing for all the new stuff was listed as:[MISSING].:bawl: :bawl:




Empireftw

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#9 11 years ago

I dont think it rocks at all after playing skirmish i found that the balance was terible i coundt kill any rebel corvette at all because my lasers were so darn weak.




Alpha17

I'm cooler than you. :p

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#10 11 years ago

You need that for all the text.....otherwise no units whatsoever will have any descriptions.




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