How do i make it so heros can buy abilitys... -1 reply

Please wait...

Guest

I didn't make it!

0 XP

 
#1 14 years ago

Hey, i making a RPG map and i need to know how heros can buy abilitys, just like the map "A great stratdegy" If you know what i mean plz tell me. this is what i did... i made a item like the tomes and put a ability on them so once they buy the tome/ability then they would get the ability, it didnt work... i want it so when u lvl u can buy the ability as a ability point, then when u lvl again u can get "level 2 of the ability" just like in " A great stratdgy" plz help




Eleandor

No User title

50 XP

27th July 2004

0 Uploads

548 Posts

0 Threads

#2 14 years ago

huh?

what is an ability point? I don't get the difference between normal abilities and your kind...

just gimme more information? :s




Guest

I didn't make it!

0 XP

 
#3 14 years ago

you know, like when u lvl u get a point to put in a ability... i need to get the game A great stratedgy... so i can see how they did it in game... also im talking about normal abilities u know just that u can get them from a merchent... (the hero doesnt automatically have abilities and he has to get um from a merchent....)




EmOo18

Slightly cooler than a n00b

50 XP

24th October 2004

0 Uploads

37 Posts

0 Threads

#4 14 years ago

you talking about hero abilities (levels) or just normal unit abilities (no levels). I'm pretty sure in the great strategy you just get crappy normal abilities which become better automatically as you level which is gay.. There is a way to give unit hero abilities, but that involves JASS.. And by the looks of the way you type your not bright enough to use it (no offense, maybe your just too lazy to type normally).

So i would just suggest using, event a unit acquires and item condition item equal to evasion(tome) action unit - add evasion to hero manipulating item

something along those lines anyway




Guest

I didn't make it!

0 XP

 
#5 14 years ago

o ahah, yeah i typed like an idiot cause it was 1:30am when i posted this crp, also im just making a Open Rpg cause all the ones out there suck... and right now my maps looking pretty sweet, i was just trying to see if i could make it so a Hero could buy a ability without having to use triggers but i guess i gotta use triggers.. so whatever,,,, ty for the reply tho.. hmmm... maybe i was stoned